Promovam calatorii

social mediaA fost azi un workshop la care îmi pare rău că nu am putut ajunge. A fost organizat de Andrada Crânguş şi Carmina Niţescu, pe care le găsiţi pe site-ul www.turismmarket.com. S-au umplut toate locurile foarte repede, ceea ce înseamnă în bună măsură că se caută răspunsul la întrebarea “cum promovăm călătoriile?”. În mare, le promovăm aşa cum promovăm şi alte produse, cu observaţia că aici aşteptările clienţilor sunt mai mari. Ei îşi pun la dispoziţie nu numai banii, ci şi timpul lor cel mai preţios. Iar în zilele noastre, un client nemulţumit poate deveni toxic pentru o afacere de turism. Pentru că există social media.

Internetul e o unealtă minunată, doar că trebuie să îl mânuieşti corespunzător ca să nu îţi tai degetele cu el. Mai putem vinde ceva fără să ne folosim de Facebook, de bloguri, de site-uri, de magazine on-line? Mai putem, dar cu fiecare lună care trece, vom vinde mai puţin.

De aceea e important să fim acolo, dar e mai important să fim acolo adecvat. Impresia mea e că piaţa de turism de-abia descoperă America şi riscul, atunci când de-abia descoperi America e să te porţi sălbatic, aiurea, cu puţină înţelepciune. Să te dai pe mâna oportuniştilor, să câştigi puţin şi să iroseşti mult. Să creşti ca notorietate, dar să scazi ca încredere.

Blogul meu împlineşte astăzi 3 luni. Am început deja propriul meu experiment de vânzări în urmă cu două săptămîni, cu o excursie în Kerala. Nu a fost singura propunere, numai că în excursia asta cred şi mi-aş pune banii mei la bătaie ca să merg în ea. De aceea e singura pe care o promovez deocamdată pentru că sunt datoare publicului meu cu onestitate şi clienţilor mei cu rezultate.

Eu, ca mulţii bloggeri de turism, dacă vrem să trăim pe termen lung în piaţa asta şi să creştem împreună cu ea, trebuie să fim credibili. Dacă nu eşti credibil, dacă recomanzi tâmpenii, dacă o faci neconvingător, dacă scrii compuneri de clasa a doua şi dacă nu ai pic de creativitae ori ce faci e exerciţiu autoerotic (mă scuzaţi de formulare), e greu de crezut că vei vinde vreodată un capăt de aţă cuiva.

Enhanced by Zemanta
Tags: Andrada Crangus, Carmina Nițescu, Facebook, Kerala, Turismmarket.com

Related Posts

by
Previous Post Next Post

Comments

  1. Pingback: Primul workshop din 2013 s-a incheiat |

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *