Paravion şi eMag au început să coabiteze on-line, după cum scrie aici. Adică Paravion îşi va vinde produsele prin eMag, ceea ce înseamnă bineînţeles distribuţie mai bună şi vizibilitate mai mare. E una dintre puţinele idei creative de pe piaţa de agenţii de turism/ ticketing româneşti, care se împotmolesc în mare (cu scuzele de rigoare, sunt şi agenţii făcute din alt aluat) cu marketingul la:
- făcut nişte pachete turistice vai de ele,
- articole submediocre publicate în diverse locuri, în care toate destinaţiile sunt un vis şi o ispită,
- nelipsitele printuri A4 urâte şi pe care nu se vede scrisul, puse-n geam la agenţie.
Paravion a mai făcut lucruri interesante, cum ar fi licitaţiile, care deşi nu sunt o idee originală, pe lângă vânzarea propriu-zisă, obţin pentru organizator date interesante despre cumpărători (ce destinaţii sunt mai dezirabile, cât şi pentru ce plătesc oamenii etc) care mai apoi pot fi folosite în conceperea pachetelor/ofertelor de servicii sau în desenarea strategiilor de marketing. Acum, cu o bază mai mare de posibili consumatori, probabil că vor putea dezvolta inclusiv povestea cu licitaţiile. Ce s-a întâmplat e important pentru că pe de o parte, turismul este global o piaţă în creştere şi pe de altă parte, internetul reconfigurează felul nostru de a contracta servicii turistice şi de a ne comporta ca turişti. Aşa că ce s-a întâmplat, dacă proiectul e dus la consecinţe, e un pas mic spre modernizarea înţepenitei şi bătrânicioasei pieţe de turism din România.