Ministru nou, frunza veche

photo(2)Se schimbă ministrul turismului, a nu ştiu câta oară într-un an, pleacă Helvig şi vine Maria Grapini. Helvig în CV arăta binişor, cu experienţă pe la Soros şi altele de acest fel. Totuşi, a avut prea puţin timp la dispoziţie să facă vreo vitejie, pentru că în strategiile privind brandul turistic al unei ţări îţi trebuie un orizont mai lung de acţiune şi aşteptare. Oricum, oricine ar ateriza acolo, trebuie să înceapă lupta cu frunza şi cu învecheala mentală care ne împinge la produs maculatură infectă, miros de ţuică şi sarmale, mochete verzi şi bannere idioate pentru promovarea internă şi externă a României. Nu ştiu dacă Grapini va face vreo minune, dar nişte lucruri bune văd în numirea asta.

  • Spre deosebire de predecesorii săi, Maria Grapini a făcut afaceri pe bune, într-un domeniu cu o competiţie cumplită- producerea textilelor. E un om care înţelege ce înseamnă să te raportezi corect la concurenţă, ca preţ şi ca poziţionare, fără să ai tâmpenii în cap şi vise de glorie. Dacă va reuşi să aducă cu ea la minister această experienţă, vom face un pas înainte.
  • Grapini, spre deosebire de Udrea, ştie că produci ce se vinde, nu ce-ţi place ţie. Sunt convinsă că prin fabricile ei de haine sunt nişte lucruri care nu intră în standardele estetice personale, dar le face că se vând, că asta se cere, că asta îi spun specialiştii în modă că trebuie să facă. Să asculţi de unii care se pricep e o calitate întâlnită cam la un cetăţean dintr-un milion în România. Dacă Grapini va căra cu ea buna mentalitate din fabrică, turismul românesc s-ar putea să intre pe un drum mai drept şi mai desfrunzit.
  • Ştie ce înseamnă să prestezi pentru străini, să impui standarde crescute, să le păstrezi. Cum ar arăta industria de turism din România cu reguli care să se respecte, cu 3 stele care să fie 3 nu jumate de stea, curăţată de ţepe?
  • Nu pare să fie publicity freak, ceea ce ar lăsa României ocazia să se vadă clar, nu din spatele unor plete platinate şi a unui decolteu generos.

Desigur, ăsta e scenariul “wishful thinking”. Pe celălalt nu vreau să îl scriu.

 

Enhanced by Zemanta
Tags: brand turistic, Bucharest, Elena Udrea, frunza, Maria Grapini, ministrul turismului, România

Related Posts

by
Previous Post Next Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *