Femeie, 30 de ani, multinaţională, salariu 2500 euro+, singură, clientă perfectă pentru călătorii ceva mai sus de 7 zile all inclusive vara. Dialog cu prietena ei:
– Fată, mă ispiteşte exotica Thailanda, aş vrea să îmi achiziţionez un circuit în Ţara Zâmbetelor pentru a mă lăsa sedusă de magia ei.
– Şi vei avea şi oportunităţi de shopping, pe lângă momente de relaxare?
– Da, cu siguranţă, voi fi cuprinsă de fascinaţia ispitei într-o experienţă completă.
Bărbat, 35 de ani, patron, gaşcă mare, bani destui.
– Auzi, Gogule, mergem să trăim aventura unică pe pârtiile austriece?
– Mergem. Dar oare pârtiile de ski ne aşteaptă?
– Păi normal că ne aşteaptă cu oferte de nerefuzat, într-un decor de iarnă mirific.
– Vom încerca din nou o staţiune situată administrativ în Tirol?
– Gogule, ştii că mie îmi place distracţia la superlativ în locuri seducătoare unde poţi trăi magia sărbătorilor de iarnă toată luna ianuarie şi în care peisajul e magnific.
Copil, 7 ani, cu alt copil, 10 ani, au părinţi care îi plimbă.
– Îi spunem lui mama că e o ofertă şoc de petrecere a două zile de vis în paradisul copiilor Disney?
– Da, magia personajelor Disney va crea un cadru minunat pentru cei mari şi pentru cei mici.
– Nu mai binene rugăm părinţii să experimentăm spiritul sfânt al sărbătorilor acasă la Moş Crăciun?
– O idee de vacanţă minunată, vom avea un sejur perfect, în mirifica Laponie. E o destinaţie vibrantă şi plină de surprize, o vacanţă ideală.
Dacă turiştii nu vorbesc aşa, noi (presă, agenţii, scriitorii de travel şi bloggerii şi naiba ştie mai cine) de ce vorbim aşa cu ei? Aţi auzit de vreun om care să fi cumpărat două ispite, un kilogram de fascinaţie, trei metri de mirific, oportunităţi de shopping şi exotism? Doar mă întreb, fiind la capătul fascinaţiei pentru această ispită mirifică care trădează, ca să mă exprim elegant şi minunat, o uşoară subdezvoltare din punct de vedere lingvistic.