RCS&RDS si “neandertalizarea” pietei tv din Romania

Sursa foto http://prietenii.discovery.ro/

RCS&RDS au decis să scoată de pe cablu posturile Discovery, după cum se plâng aici cei din urmă, într-un mod foarte graţios şi inteligent. Consideraţiile comerciale ale distribuitorului de cablu s-ar putea să fie corecte şi s-ar putea ca el, mamutul, să trăiască mai bine pe termen scurt dacă va călca în picioare toate animalele mai mărişoare din jurul lui. De altfel, după ritmul de dezvoltare al companiei, e evident că se pricep la economie, mai ales la cea românească.

Aparent, RCS&RDS scot posturile Discovery ca să facă loc unora pe care le deţin, Digi Life şi Digi World. Din descrierea pe care şi-o fac vor difuza documentare premiate şi “vor atrage oameni de calitate precum Marius Tudosiei şi Alexandru Mironov” care să facă, presupun, emisiuni. Bine, dar cu toată ambiţia din lume, e tehnic imposibil să te substitui lui Discovery care, chiar dacă a cotit-o spre factual entertainment, alocă bugete de sute de mii de dolari pentru o producţie şi foloseşte ca subcontractori cele mai vestite case de producţie de documentar din lume. Sigur, noi românii suntem experţi în a face emisiuni cu 500 de dolari despre care ne închipuim că sunt nişte nestemate ale televiziunii, dar tocmai în domeniul ăsta, al documentarelor, reportajelor e mai greu de obţinut vreo valoare din sărăcie (nu numai de bani, ci şi de cunoştinţe profesionale).

Poate că după asta va urma curăţarea unor posturi de filme, a unora de sport sau a celor de copii pentru a face loc unor posturi proprii, pline de expertiză locală solidă, care bate orice expertiză a reţelelor mondiale, se ştie. Am fost răutăcioasă, pentru că una peste alta, posturile RDS s-ar putea să fie bune sau bunicele, dar mişcarea lor e proastă şi ridicolă dacă le prezintă ca pe o concurenţă la Discovery, ori ca pe o alternativă.

Sigur, RCS&RDS  au tot dreptul să bage ce poftesc pe cablu şi să scoată ce poftesc, aşa că în acest sens ne aşteaptă o “grotificare” rapidă, pentru că singura salvare ar fi presiunea de la consumator. Numai că românul e mai impresionat de suma minusculă pe care o plăteşte la abonament, decât de programele Discovery, pe asta mizează bănuiesc şi RDS. S-ar putea însă ca socoteala să îi ţină până la prima creştere de preţuri sau până la prima mare campanie a tuturor celorlalţi cablişti combinaţi cu Discovery, care, aşa mic în audienţă cum e, e tare în brand.

Enhanced by Zemanta